måndag 5 maj 2014

April 2014

Majsolen lyser upp tillvaron, snart är det dags för potatkalas och det är hög tid att sammanfatta förra månadens läsning. Jag trodde att det skulle bli en äckligt kort video, men tydligen är jag drygare än vanligt och den blev istället aplång! Blanda dig ett glas saft och slå dig sedan ner, här kommer aprilläsningen, novelltemat, maj-tankar, ett par kokböcker och en 5:2-uppdatering.

 

Och “screw you”-kommentaren är inte så illa ment, men jag blir alltid så äckligt osäker när någon slutar följa via bloglovin. Fånigt, men så är det… Glömde dessutom att nämna bibliotekslånet Amulett 5: Älvprinsen. Komihåget är lite skevt ibland.
   De där shortsen brukade jag fylla ut så att låren skavde och höll på att spränga sömmarna när jag satt ner, idag ramlade de av. 5:2 handlar om så mycket mer än viktnedgång, men det är ju den skillnaden som är synlig. En härlig känsla är att jag i år inte alls hade platsat i Biggest Loser – jag är numera för liten och det känns jävligt gott! :D

 

Totalt sidantal: 1004

Bäst: Älskaren, härlig bokcirkelbok!
Sämst: 5:2-kokboken. Om du är nyfiken på 5:2 eller letar efter inspirerande recept, leta annorstädes.

Annat roligt: grannen har öppnat fönstret och dränker mig i musik i tid och framförallt otid – jag flyr till skogs, funderar allvarligt på att lasta sovsäck i bilen och sova i ett ödehus, så jag slipper försöka somna till oljudet här :( Vill flytta ut i skogen!!! –gnöl-

 

The Drawing Jar tuggar vidare, i april var det fjäril och kändis som gällde och det gick inte så bra för mig. Jag hade inga idéer alls när det började dra ihop sig och resultatet blev ett scrapbookkort. Nåja. I maj ska vi kludda ihop något med dinosaurier och regnskog, var med och lek! :D Tänk på att om ditt instagramkonto är privat kan vi inte se din bild även om du taggar med #thedrawingjar
   Annat på kreativitetsfronten har gått desto bättre, jag gjorde en akvarell till en kompis bröllopsinbjudningskort som blev väldigt uppskattad. Alltid härligt när något man gjort går i tryck!

 

Vad kan jag nu ha glömt?

9 kommentarer:

  1. I min 5:2 kokbok var det precis samma sak med texten före! Så fokuserat på viktnedgång och "hitta de felen på din kropp som du vill ändra som mål"-inriktat. Blev riktigt arg faktiskt! Men dock så är recepten riktigt bra och jag tar även inspiration därifrån till min vardagliga matlagning. Mycket bra smoothies som jag käkade till frukost/lunch då jag fortfarande gick på 5:2. Så den kan jag verkligen rekommendera(om du skippar förtexten då!) ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad heter den och har du bloggat om den? För det har jag helt missat isf :S
      Jag blir så trött på denna ytlighet, åt helvete med den! Jag går inte ner i vikt för att jag ska bli snygg utan för att min kropp ska fungera, den är mitt allra viktigaste redskap och behöver tas om hand därefter. Varför kan inte folk bara fatta det? :( Blir så ilsk!

      Radera
    2. Jag tror faktiskt att jag missat att blogga om den helt, konstigt nog! Köpte den på bokmässan förra året, det är den orangea saken som lyser riktigt ordentligt i mathyllorna. (http://www.bokus.com/bok/9789113055916/allt-om-52-dieten-140-recept-for-snabb-viktminskning-och-ett-langre-liv/)

      Om du vill skulle jag kunna skicka den till dig i lån? Så kan du få titta i den och se om det är värt att köpa :) Dock gillar jag den alldeles för mycket för att lämna ifrån mig helt så du får gärna skicka tillbaka den sen i sånt fall ^^

      Radera
    3. Det skulle jag gärna göra, biblioteket här verkar inte ha en enda 5:2-kokbok :( Men hur mkt skulle frakten kosta? Och hur snabbt vill du ha den tillbaka?

      Radera
    4. Den borde gå ner i en M påse från posten så 45 spän då. Ingen jättestress på att skicka tillbaka den, jag använder den inte flitigt utan tar mest inspiration därifrån då och då. En månad kanske? Annars så skickar du den när du känner att du tittat igenom den tillräckligt :)

      Radera
  2. Älskar dina vlogg-inlägg! :)
    Är lite sur på rabén&sjögren för tillfället... frågade innan efter mademoiselle oiseao (eller hur det nu skrivs :S) och Det handlar om dig och de sa ja, vi skickar den. Vilket ju var snällt och trevligt. Men ingendera har kommit och har skickat mail där jag undrat om jag alls ska få dem, och de har inte svarat. (!) Alltså ja dr kan ju inte skicka hur många böcker som helst, och speciellt inte till en okänd bloggare som jag. Men det kunde de ju meddela isåfall? Hoppas iallafall att du får dina böcker! (När du kommit på vilken den andra är ;D)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :D
      Nämen, vad konstigt. Jag har bett om två gånger från Rabén & Sjögren och det har inte varit några bekymmer, böckerna har kommit efter 1-2 veckor. Hur länge har du väntat? Förstår att det är drygt att vänta när man verkligen vill ha en bok, till slut får man ju överväga att köpa den själv ist.

      Radera
  3. Älskaren skall jag nog försöka mig på att läsa framöver när jag inte har miljoner andra böcker att läsa. Imponerad som vanligt av ditt tecknande. Är verkligen jättefint. Önskar att jag orkade ta tag i att börja teckna igen. Det var så länge sedan. Virka däremot har jag börjat göra igen efter flera år. Riktigt kul!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men virka är inte heller fel, jag har inte gjort något garnigt på flera månader nu, hinner inte riktigt med att både virka och rita, tiden räcker inte riktigt.
      Som alltid; tack så mycket! :D

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...