lördag 24 maj 2014

Andra veckan med Mademoiselle Oiseau

Idag samlar jag och Johanna ihop oss med andra veckans läsning av Boken om Mademoiselle Oiseau och mina tankar innehåller en del spoilrar – so beware! Intresserad av boken men rädd för spoilrar? Kolla in förra veckans inlägg.

SPOLIERVARNING UTFÄRDAS!!! SPOILERVARNING UTFÄRDAS!!!

Det händer en hel del skumma saker i Paris där här veckan: det blir blått, det snöar och det ploppar opp fler Oiseauer. Jag ska medge att jag ett tag inte alls hade grepp om vad som pågick, men det är väl inte meningen heller. Underligast av allt är nog systerns besök och Isis. Boken gick från kufig till helmystisk och jag tror inte att min logiska hjärna kommer att få svar på vad exakt det är som pågår. Men mysiga konstigheter kan jag leva med, däremot stör det mig när Isabella missar skolan. Som lärarbarn har jag växt upp med att sådant inte är okej – skolan går man till, så är det bara. Att föräldrar som är lediga låter sina barn vara “sjuka” för att hålla dem sällskap och hitta på något roligt ihop, det får mig att se rött – gör inte så! Men nu ska jag lugna ner mig lite, för visst var det otroligt fint att göra en Isabella-doft och på så vis lirka fram vad Isabella själv tycker. Bra där! Samtidigt hittar vi vrår hos Mademoiselle Oiseau som inte är så spralliga, saker hon inte vill prata om. Man undrar ju varför…
   Nu närmar vi oss sista veckan med denna tjusiga bok och jag hoppas på att få åtminstone några svar på alla de undringar Oiseau gett upphov till. När det gäller bilderna är jag fortfarande helt försommarkär.

 

Har ni förresten sett att Akademibokhandeln är alldeles Oiseauig? De har Oiseau-påsar och Oiseau-anteckningsböcker. Och för den som inte kan få nog finns Mademoiselle även hos Rörstrand. Tjusigt! (Men varför är alla koppar och skålar så jäkla små? Konstigt mode.)

Nästa lördag ses vi igen, då har vi tuggat i oss resten av Boken om Mademoiselle Oiseau.

 

Bilden ovan snodd från Rabén & Sjögren, koppar och skål från Rörstrand.

3 kommentarer:

  1. Älskar våra fina påsar och om du låsas köpa en present kan du sno med dig lite omslagspapper i samma Oiseau-stil. Super fint! Fick aldrig något svar från Rabén och Sjögren *mutter* men tjuvläser lite när det är tomt i butiken. Verkar riktigt mysig än så länge ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har också frågat efter den och heller inte fått något svar. Fick dock på fredag efter att ha provat några gånger ... konstigt det här med att de inte svarar! :S

      Radera
  2. Det ska bli spännande och se hur det slutar.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...