tisdag 1 maj 2012

Nytillskott #5

Titta vad som stack upp ur brevlådan när jag kom hem från jobbet på Valborgsmässoafton. Inte mindre än två bokpaket - glad blir man! :}

nytt

Jag har aldrig läst nån chic lit, mig veterligen. Tyckte Flickan från tjugotalet lät lagom skruvad och underhållande för en solig dag på stranden :)

Gissa vem som vunnit en bok från Swedish Zombie. Hoho, man tackar! Detta är alltså Fel grav, med illustrationer av Shaun Tan. Mumma!

Har alldeles snart tragglat mig igenom hela Vargbröder-serien och tänkte därför unna mig att dyka ner i en ny serie – förhoppningsvis slukar Temeraire mig, fast inte bokstavligt.

5 kommentarer:

  1. Mumma, indeed!

    Svar: Det stämmer alldeles riktigt, kära tuberosum! Datumet är 29:e mars nästa år, så än har du tid - haha. ;-) Att tänka är såklart alltid bra (tänker på latinska citatet Cogito, ergo sum), men ja - det är ännu bättre att genomföra! Säger ju absolut ja till att du ska läsa den. :') Annars kan du passa på att också läsa min snart publicerade bokrecension (var den meningen korrekt?). :D

    SvaraRadera
  2. Twenties girl läste jag själv på stranden i Kreta förrförra sommaren, är inte tokig i chicklit men tyckte den var söt =) passar perfekt till slappt läsande på stranden ^^

    SvaraRadera
  3. Svar: Åh, visst känns det alldeles förträffligt att lyckas ge precis rätt? Fast det är nog inte så jätteofta jag gör det, bara 60% av fallen - max. Ofta för att den andra parten inte läser boken, haha. Alltså, människor som bara ger är så bra! Kan inte fatta att jag inte gör det oftare och skäms nästan lite för det.. Och så finns självklart problematiken som du nämner, att idéerna tar slut. Fast då är det bra att samla året runt och sedan kunna portionera ut dem. Därför borde presenterna per logik (hrm?) inte ta slut. Det kan liksom handla om ett hårband till en bok till en tygkasse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svar: Varsågod för HP-länken förresten! Spenderade också ett par timmar där.. Jag hoppas att du känner dig mer informerad nu. ;')

      Radera
  4. Svar: (Det är skrämmande att fyra år går så snabbt, verkligen. Som när jag insåg att det är hela sex år sedan jag läste Twilight första gången. In-sane!) I vanliga fall hade jag nog varit rätt uttråkad, men tyckte ändå att det var tillräckligt intressant för att jag skulle tappa intresset helt. :) Och jo, episoden när hon spenderade tid i mörkret var kanske inte en av mina favoritdelar heller..

    Midnight Sun, det var ett tag sedan jag tänkte mer på det. Har lagt den "boken" på hyllan för ett par år sedan. Minns dock hur gärna jag ville att den skulle släppas efter att ha läst hennes s.k. sneak peek, som inte precis var en sneak peek. :/

    HAHAHAHAHAHAHAHAHA? Härlig dröm! Det ligger något i det du säger för jag har nog aldrig drömt att jag vore av manligt kön (möjligtvis varken man eller kvinna) och inte heller vampyr. Ha, fantastiskt!

    Fundera på du, om du tänker avslöja ditt namn. ;)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...