måndag 4 februari 2013

Bokrea 2013: ICA Maxi

Det är Maxis tur! Säga vad man vill om att köpa böcker på stormarknad men ofta hittar jag grymt billiga böcker där som dessutom står på min önskelista. Maxis bokrea bjuder även i år på alldeles för många böcker som jag vill köpa men som jag pga. köpstopp inte vågar klicka hem. Ser jag dem när jag väl står där i butiken på reans första dag så lär jag ta med mig dem hem. Var så säkra.

 

Värld av is av Mireille de la Lez och Fredrik Granath
Den här fotoboken har jag hört gott om. Ska leta efter den i affären och bläddra lite. Är den så underbar som mina farhågor önskar så får den nog följa med hem.
Maxis reapris: 99kr


 

Svenska folksagor av Hellsing, Swahn och Tapia
Har du den här i bokhyllan? Jag tycker så mycket om denna vackra skapelse, ni anar inte…! När jag satte ihop min topplista över 2012 var den givetvis med. Jag har även förälskat yrat om den här. Den här är slut hos förlaget – det är nu eller aldrig! Intresserad av folksagor? Köp!
Maxis reapris: 129 kr


 

Den absolut sanna historien om mitt liv som halvtidsindian av Sherman Alexie
Den här har stått på min önskelista länge nu, ser jag den i butik kommer jag definitivt dra med mig den hem. Indianer håller på att segla upp som en litet specialintresse för mig och det märks nog snart i bokhyllan också.
Maxis reapris: 29 kr


 

Ögat över månskäran av Libba Bray (hela trilogin)
Sist ut har vi en hel serie. YA med korsetter på framsidan! Jag vill ha dessa!!! De är på svenska, de är inbundna, de kostar nästan ingenting. Dessutom är de slut hos förlaget och finns alltså inte hos bokus och adlibris längre. Ååh, vånda! Borde jag beställa hem dem direkt eller vänta tills rean börjar och låta ödet bestämma om jag ska läsa dem eller ej? Korsetter och magi! –potatgnöl-
Maxis reapris: 39 kr/st

EDIT: Jag gick och la mig, sov på saken och skickade iväg en beställning så fort jag vaknade. Blev orolig för att böckerna skulle ta slut och hörde massa gott om korsettmagiböckerna. Libba Brays trilogi och Halvtidsindianen blev det! Det här köpstoppet går lysnade.

 

Så, där har ni min skelögda syn på Maxis reautbud. Har ni hittat något spännande på årets bokrea än?

 

Bokrea 2013: Bokus | Bokrea 2013: CDON | Bokrea 2013: Bokia | Bokrea 2013: Adlibris

* * * * * * *

4 kommentarer:

  1. Jag har för mig att jag läste Ögat över månskäran för många år sen... som jag minns tyckte jag den var väldigt bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ajdå. Jag blir väl tvungen att köpa dem då.

      Radera
  2. Jag blev sjukt sugen på både hela serien av Libba Bray men också mitt liv som halvtids indian för jag har varit sugen på den ett tag också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med! Råkade beställa dem nu... Och Halvtidsindianen. Ajajaj...!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...