tisdag 12 februari 2013

Bokrea 2013: CDON

Några korta ord om cdons reautbud: Riktigt sopigt på barn-/ungdomsfronten, för att inte tala om fantasy/sci-fi. Usch, så trist. Särskilt bland barn- och ungdomsböckerna var urvalet dessutom ganska underligt. Där fanns exempelvis ordböcker av alla de slag. o_O Hur tänkte ni där?

 

Shutter Island av Dennis Lehane
Jag har sett filmen och hört att boken är bättre. Den står nu i hyllan och väntar på att jag ska glömma bort hur filmen slutar så att jag kan läsa den ;)
cdons reapris 19 kr


 

Krigare: Ett personligt reportage om de svenska soldaterna i Afghanistan av Johanne Hildebrandt
Känner ni någon som är eller har varit i Afghanistan? Inte jag. Inte än...
cdons reapris 49 kr


 

Äta djur av Jonathan Safran Foer
En bok jag länge tänkt läsa, men när jag skulle beställa hem den var den tillfälligt slut. Sen har det inte blivit av. Nu finns den rätt billigt inbunden men jag tror ändå jag vill ha den i pocket. Det här känns som en sån bok man ska våga vika hundöron i och älska.
cdons reapris 59 kr


 

Julia av Anne Fortier
Hört mycket gott om denna. Bland annat från Bella som älskade den. Jag har länge varit inne på att skaffa hem mig denna i pocket, kanske blir det nu inbundet istället…
cdons reapris 49 kr


 

Montecore av Jonas Hassen Khemiri
Som jag gillade denna när jag läste den! Här finns en sån fin kärlek till språket. Jag spenderade några soliga dagar på stranden med den här, så jäkla fin!
cdons reapris 29 kr


 

Fyll på förrådet med tre Sookie-böcker. 14-19kr för dessa cheesiga pocketböcker. Jojomensan. (Klicka på bilderna för att komma till cdon.)

 

Jag märker att mina beskrivningar är allt annat än exalterade och det beror inte bara på att klockan är sent, jag är faktiskt besviken. Överhuvudtaget en ganska fattig rea, känner jag. :/ Var är de utländska böckerna? Det blir åtminstone snällt för plånboken….

Pytt.

 

Bokrea 2013: Bokus | Bokrea 2013: ICA Maxi | Bokrea 2013: Bokia | Bokrea 2013: Adlibris

* * * * * * *

8 kommentarer:

  1. Såg också att Julia skulle vara med där. Den är ju så himla bra(och tack för länken ^^)! Personligen tycker jag att pocketomslaget är snyggare men men, det är ju ändå samma innehåll :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aaah, det kan jag nog hålla med om. Men visst är den grymt tjock? Oroar mig lite för pyttetext i pocketutgåvan, den inbundna får ju musklerna jobba för att hålla upp ;)

      Radera
  2. Men har inte bokrean slutat vara vad den en gång var? Numera går det ju att köpa billiga böcker lite jämt och ständigt med tanke på nätbokhandlarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är väl så. Och det är sommar-, höst- jul-, vår- och helt spontan rea i tid och otid. Det är ju utrensningen av gamla fina böcker för en spottstyver som man vill hitta, inte böcker som fortfarande är stora med 10% rabatt :/

      Radera
  3. Tycker också det var riktigt kasst utbud! Shit vad besvilkelsen var stor igår...

    SvaraRadera
  4. Haha va roligt att jag precis skrev i en annan kommentar till dig att jag inte hittade någonting på cdon, nu blev jag ju väääldigt intresserad av att köpa Julia... Håller med Bella om att pocketomslaget är snyggare, men eftersom boken är så tjock så är det nog bättre med inbundet ändå ;)

    SvaraRadera
  5. Äta djur var riktigt bra. Foer har en bra blandning av fakta, som man i och för sig bör ta med en nypa salt, och skönlitterära drag. Absolut en bok jag skulle rekommendera!

    Shutter Island har jag ståendes oläst i min bokhylla. Jag kommer ihåg filmen alltför väl och känner att jag inte riktigt kan läsa boken förrän jag har glömt filmen..

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...