fredag 1 februari 2013

Bokrea 2013: Bokia

Nu börjas det. Igår bestämde jag mig för köpstopp tills det blir dags för bokrea. Det köpstoppet varade ca 12 timmar… Hujedamej! Idag kom alltså årets första bokreamejl. Det kändes inte som det var jättemycket spännande, men några granna böcker hittade jag som jag tycker ni ska ta er en titt på.

 


Hästfolk
av Mattias Klum och Priit Vesilind

Jag vill ha! Jag har velat ha så länge! Nu jäklar! Nu jäklar!!! Har jag sagt att jag favoriserar Mattias Klums bilder? Han är en av mina absoluta favoritfotografer och bokhyllan har alltför länge stått tom på hans böcker – inte länge till.
Bokias reapris: 129 kr


 

Det bästa ur Bland tomtar och troll
Varje bokhylla behöver lite tomtar och troll. På rean 2012 drog jag med mig en bok med John Bauers fina bilder, kanske borde jag i år dra med mig den här hem.
Bokias reapris: 59 kr


 

Försvunnen värld av Maja Hagerman.
Jag har den och jag gillar den skarpt. Har ännu inte läst ut den från pärm till pärm, men det kommer! En stor lyxig bok full med text och massor av färgfoton för arkeologinörden. Gillas!
Bokias reapris: 149 kr


 

Fragment av Marilyn Monroe
Gillar man Marilyn Monroe är väl detta ett måste? Själv har jag varit intresserad sen boken kom men känt mig snål. Nu kanske det är dags att låta denna stora bok få bo i min fina bokhylla?
Bokias reapris: 139 kr

 

 

Det var de böcker som pockade på min uppmärksamhet i Bokias reahög. Beställde Klums fina fotobok direkt, den står som slutsåld, slut hos förlaget hos bokus och adlibris, så förmodligen har inte Bokia så många exemplar att rea ut. Återstår att se om jag var tillräckligt snabb i år…

Vad hittade ni?

 

Bokrea 2013: Bokus | Bokrea 2013: CDON | Bokrea 2013: ICA Maxi | Bokrea 2013: Adlibris

* * * * * * *

4 kommentarer:

  1. Jag har ännu inte sett vad som kommer vara på rean. Jag brukar bara köpa faktaböcker då så jag hoppas på fina konst och kulturböcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör gärna likadant, de är för dyra för att jag ska nyta unna mig dem annars. Bokrea full med fakta- och fotoböcker vill jag ha ^^

      Radera
  2. Jag har inte sett än vad som finns. Ska in och kika nu! :D

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...