lördag 9 februari 2013

Nätsnubblerier #6 Mat och arkitektur

Nätsnubblerier är en serie inlägg som innehåller blandad kompott av det jag snubblar över i den förundrande värld vi kallar internet. Och nej, det har inte alltid med böcker att göra.


 

Zoo Sandwiches
Via My Owl Barn hittade jag Little Food Junction och dessa ursöta mackor. Jag kan bara utbrista “ååååh!” och bege mig till köket på jakt.

om4om5


 

“Crave This”
Om du som jag är ett matvrak som gillar grafiska romaner så kanske detta passar? I april 2013 kommer Lucy Knisleys matbok Relish ut på First Second. På sin tumblr lägger hon upp sina bilder, ofta enkla recept på gosaker. Här har ni lite vattenfärgsmat!

om2om3


 

Arkitekternas ABC
En riktigt trevlig infografisk video smockfull med arkitekter och deras byggnader. Riktigt snyggt gjort, jag blir impad och känner direkt mina kreativitetsknölars rastlöshet.


The ABC of Architects from fedelpeye on Vimeo.

6 kommentarer:

  1. Hihi, men guud vilka söta mackor :D

    SvaraRadera
  2. De där smörgåsarna måste ju få vilket matvägrande barn som helst att vilja äta :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nästan så att t o m jag vill lägga oliver på mina ostmackor. Men bara nästan ;)

      Radera
  3. Svar: Kodernas hemlighet är en guide till mysterierna i Da Vinci-koden. Intressant bok!

    SvaraRadera
  4. ÅH så söta mackor! Tänker på japanska bentolådor med liknande design där mammor gör sånt till sina barn som ska ha matlådor till skolan. Så coola ^^

    https://www.google.se/search?q=bento&hl=sv&tbo=d&rlz=1C1_____svSE480SE482&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=WcoXUYCzN8bPhAeY-ICQCg&ved=0CAoQ_AUoAA&biw=1745&bih=868

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen åh, så fina! :D Vilket jäkla plock, dock. Vet inte om jag skulle vilja att någon stått å plockat så mycket med min mat :P Fast jag äter ju sushi, så jag är väl inte jätteknusslig ändå ~~

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...