måndag 5 augusti 2013

Elen gillar: v 31

Oj, igår var jag på kalas och lekte hela dagen och hann inte alls med att blogga. Ursäkta alla omslagstokar, hoppas ni har överseende! Här kommer veckans omslagstema och lite annat.

instav312instv313instv315

Potattoppar
1. Några soliga dagar med Surt sa räven om rabarberna hjälpte mot min riktigt sega lässvacka. På tiden!
2. Efter över 15 års letande hittade vi (eller jag – skryt, skryt) ny viktig information om Sten Söderberg (ca 1731-1802) och upptäckte att hans far hette Jon. Kan ni fatta hur glad släktforskarpotaten blev?! Antagligen inte; ni får tre smilgubbar som hjälp på traven :D :D :D glad!
3. Sommarkvällar. Vilken lyx att kunna ligga ute och läsa tills det blir mörkt, utan att frysa eller bli uppäten.
4. Beachhandboll! Jag har inte varit på beachhandboll på flera år (som publik, bollsinnet är inte så vasst), men i lördags såg jag underbara BAIS (med potatbror) vinna hela kalabaliken under Skärgårdsdagarna i Karlskrona.
5. Det ska bli en fjärde säsong av Sherlock – woho! Men när kommer tredje säsongen egentligen? Gissa vem som är otålig…
6. Började laga lite nya rätter på mina fastedagar, med blomkålspizza i torsdags. Nu ser jag fram emot dagens 500kcal och att testa ett nytt recept. (Pizzan syns nedan.)
7. Penguincubatorn som Calliope pekade ut. Potaten vill ha en sån!

nc

Temat till veckans omslagsonsdag är fåglar. Klantig som jag är så bommade jag förra veckan ett av de allra snyggaste siluettomslagen; sparade det på datorns skrivbord för ett tag sedan och glömde sedan helt bort det. Såklart borde The Night Circus varit med – snygg, snygg, snygg! Får väl se om jag lyckas få med alla mina fåglar i övermorgon.

 

Livet på instagram (tuberosum)
instav315instav311instav316

Hur har din vecka varit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...