torsdag 26 mars 2015

Nosebleed Studios stora mangasamling

Manga är kanske inte min grej och noveller är det definitivt inte, så varför fick jag för mig att läsa denna tjockis? Jo, för att mitt liv rusar på just nu och serier i novellform passar hur bra som helst när jag inte hinner med. Vissa dagar kommer jag hem från skola/lärlingsplats och däckar i sängen direkt. (Jag har gått och lagt mig innan klockan 21 hela veckan – vad är det som pågår…?) Sådana dagar är allt min hjärna vill ha en bok som denna, där berättelserna är korta, lätta att hänga med i och trevliga för stunden. Det är väldigt få av novellerna som lämnar några spår efter sig, men den roar medan jag läser och ibland är det just det man behöver.

Nosebleed Studio är ett svenskt mangakollektiv bestående av Natalia Batista, Joakim Waller, Alice Engström och Catarina Batista. Och det gör mig glad att de ger ut en bok som denna, att de verkligen satsar och har gett sig själve den på att lyckas. Här har de samlat sina serier från tidigare antologier i en riktigt fet ny antologi. Den passar sådana som mig, som ännu inte blivit frälsta men är nyfikna, och om man redan gillar manga är det ju bara att hugga in. Som sagt är detta kanske inget jag bär med mig långt efter att jag slutat läsa, men man behöver även sådana böcker. (Och en brasklapp skall utdelas – jag har ju svårt för noveller och att jag ändå gillade denna måste väl vara ett gott tecken?) Det är en fin tjock bok så ta dig en titt!

Tack till Nosebleed Studio för detta recensionsexemplar!

 

Nosebleed Studios stora mangasamling
Catarina Batista, Natalia Batista, Alice Engström och Joakim Waller
Nosebleed Studio 2014
456 sidor
ISBN: 9789197960434
goodreads-snitt: 4,00 (bara ett omdöme hittills)
bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...