tisdag 10 februari 2015

Bokrea 2015: adlibris

Turen har nu kommit till adlibris reautbud 2015 – här är mina tips för i år, vilka är dina?

 


Böcker jag läst och gillat (tryck på omslagen för att komma till mina recensioner): Fallvatten, Jag ska egentligen inte jobba här, Nattens cirkus – 19 kr/st


Böcker jag vill läsa: Korparna (29 kr), Nedkopplad (19 kr)

 

 

Handbok för köksträdgården av Lena Israelsson
Denna bok är så grymt jäkla bra! Den är min bibel just nu och jag kan inte annat är fangirligt älska den. Nu kommer den i en kartonnageutgåva, för nästan inga pengar alls. Är du intresserad av sånt här så köp den! Köp den!
Adlibris reapris: 119 kr

 

Odla i pallkrage av Eva Robild
Detta verkar vara en fin liten bok om att odla i pallkrage. Jag är själv lite velig eftersom jag äger boken ovan, som är gudomligt välfylld av information och inspiration – behöver jag denna då? Hmm, vi får se.
Adlibris reapris: 89 kr

 

Stark som en björn, snabb som en örn av Kalle Zackari Wahlström
Har du sett Svett & etikett? Då vet du vem Kalle är. Då borde du skaffa hem den här boken. Jag har inte läst den än, men jag vill så det värker! Snart är det dags.
Adlibris reapris: 95 kr

 

 

Böcker som är lite billigare här, men som jag redan nämnt i andra bokreeinlägg: Mamette (69 kr), Lou! (#1, #2, #3, #4, #5, #669 kr/st), Dash och Lilys utmaningsbok (45 kr), Kodnamn Verity (39 kr)

Och detta verkade vara allt från adlibris i år. Var är alla engelska böcker? Ibland känns det som att jag inte är smart nog för att navigera bland kategorierna på adlibris hemsida, för inte kan väl 11 böcker på engelska vara allt? Var är all YA? All fantasy? Suck och pust, jag hade förväntat mig mer.

Har du hittat något smaskigt på årets bokrea?

 

Fler inlägg om bokrean 2015:
Bokus barn
Bokus övrigt
Adlibris
Maxi och cdon

1 kommentar:

  1. Bokus har ett lite större reautbud på engelska än vad Adlibris har.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...