torsdag 5 juni 2014

Maj 2014

instamaj


Maj blev en dunderbra läsmånad och när jag kollade upp sidantalet var jag helt övertygad om att jag räknat fel – så många sidor kunde det väl ändå inte bli?!

 

 

Totalt sidantal: 3005
(Klicka på böckerna för att komma till mina recensioner, eller till goodreads/bokus för mer information.)

Bäst: Blekingska dialektord ligger bra till, då den är enda femman i maj, men jag måste puffa lite för Delilah Dirk and the Turkish Lieutenant. Trots att berättelsen kändes lite tunn är detta en riktigt trevlig grafisk roman.
Sämst: Slumpens spöke, som jag inte förstod mig på.

I juni blir det lite Cassandra Clare på goodreads med Nellys Read-a-long där jag åtminstone ska försöka läsa City of Ashes, men jag skulle även vilja ta mig igenom Dark Triumph (His Fair Assassin #2) av Robin Le Fevres och läsa lite bak- och blomböcker. Vi får se vad jag känner för!

 

 

 

Annat nämnvärt i maj: det blev en dagsutflykt till Kivik med omnejd med obligatorisk promenad upp på Stenshuvud – vilken underbar dag! Potaten fyllde 29 och köpte en bok och underkläder för födelsedagspengarna, Johanna och Elen läste bok ihop och var rörande överens om dess styrkor och svagheter. Jag slogs med ris och gräs i skogen, gjorde mitt första linoleumtryck och gick in mina vandringsskor. Maj, du var en sagolikt härlig månad även i år!

 

I The Drawing Jar var det dinosaurier och regnskog som gällde och i sista minuten kluddade jag ihop en teckning. Hoppas på bättre framförhållning i juni då vi ska rita eller måla något med räv och/eller Näcken. Väl mött på instagram, under #thedrawingjar

thedrawingjarmaj

8 kommentarer:

  1. Oj så otroligt många böcker du läst i man. Inte illa!! Väldigt imponerad av hur snyggt du tecknar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack :) Ja, maj blev awesome :D

      Radera
  2. haha, du lät inte jättepepp på Cassandra Clare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mja, är rätt intresserad av att läsa vidare men blir så trött på att få saker och ting spoilade vilket jag tror att jag fått här :(

      Radera
  3. Jag tycker att Bläckmagi är den bättre boken i serien, eftersom den utspelar sig i den skrivna världen. Det blir lite mer magi och äventyr av den. Så jag skulle rekommendera att läsa uppföljaren. Bläckdöd är väldigt seg, kan ha varit för att jag streckläste serien och det blir ju lätt lite tjatigt då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack! Då kanske jag fortsätter läsa ändå :)

      Radera
  4. Vilken läsmånad du har haft :-D

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...