onsdag 2 juli 2014

Omslagsonsdag #50 retro

Ni blev några stycken ändå som röstade förra veckan och med minsta möjliga marginal valdes det som jag på förhand tyckte var det klurigaste alternativet. Efter några rundor på internet fick jag till slut ihop en liten hög retroaktiga bokomslag, eller mestadels vintage. Kanske är det lite fusk, men det struntar jag givetvis i ;]
   Nästa onsdag blir det en ny omröstning och jag mottar fortfarande temaförslag från den som känner sig manad – det är bara att kommentera eller mejla. Veckans tema föreslogs av C.R.M. Nilsson, som för övrigt just nu läser en riktig snygging. I Know Why the Caged Bird Sings är så tjusig och passar rätt bra den här veckan.

Standardintro: Det är inte bara jag. Jag vet att det inte bara är jag. Vi är många boktokar som gillar bokomslag; vi bryr oss om hur våra böcker ser ut och planerar våra inköp efter hur snyggt ett omslag är. Är det helt logiskt? Nä, men det bryr vi oss faktiskt inte om.
   Vill någon vara med så haka på, ni har en vecka på er innan nästa tema så visa nu upp de omslag ni tycker bäst om. Varje onsdag blir det alltså omslagsinlägg på olika teman, ni visar upp så många eller så få böcker som ni vill och ni behöver inte lägga upp inlägget just på onsdagen. Nästa veckas tema smygpresenteras (förhoppningsvis) på Bokpotaten på söndag. uppe till höger.




Och så lite Bond. Bara för att.

book-covers-retro3

Veckans snyggaste skulle kunna vara Följ med till USA, bara för det söta glada flygplanet :} Denna vecka har jag tokutnyttjat ett bräde på pinterest, så givetvis förtjänar Lesley Yoders Vintage Book Covers lite kärlek.

 

Vilket omslag är din favorit?

5 kommentarer:

  1. Gud, vilka fina omslag den här veckan!! Kan inte ens välja en favorit! ;D

    SvaraRadera
  2. http://pepparkaksbokhyllan.wordpress.com/2014/07/02/omslagsonsdag-retro/
    Jaja. Mina omslag är kanske inte veckans mest lyckade. Jag får väl rösta på resguiden till Finland som det finaste omslaget här!

    SvaraRadera
  3. Där är så många som jag bara älskar. Älskar helt enkelt den här typen av omslag.

    http://fantastiskaberatterlser.blogspot.se/2014/07/omslagsonsdag-50-retro.html

    SvaraRadera
  4. James Bond-omslagen är ju helhäftiga! Här finns mina omslag http://boklysten.blogspot.se/2014/07/omslagsonsdag-50-retro.html

    SvaraRadera
  5. Bond-omslagen är supersnygga!!

    Här har du mitt bidrag för veckan:
    http://lenasgodsaker.blogspot.se/2014/07/omslagsonsdag-50-retro.html

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...