tisdag 12 maj 2015

Din guide i plantskolan

dinguideiplanskolan4Det kan kännas som en djungel att komma in på en riktig plantskola, det tycker även jag, som kanske borde ha bättre koll än många andra. Detta är något författarna till Din guide i plantskolan försöker råda bot på.

Detta är en bok som snabbt går igenom de vanligaste och bästa växterna du möter i en plantskola, med bilder på alla växter som beskrivs. Det är informativt och jag gillar särskilt hur man har delat upp växterna så det är lätt att hitta perenner, marktäckare, snygga höstväxter m.m. För det brukar vara knöligt att reda ut och kan leda till mycket huvudbry. Detta var en stor hjälp för mig när jag skulle planera min perennrabatt i skolan (senare krävdes andra informationskällor för c/c-avstånd och annat, men Din guide i plantskolan var en bra början). Detta blev ett spontanköp på rea som verkligen lönat sig bättre än väntat.

Köp hos: adlibris bokus cdon

dinguideiplanskolan3

 

 

Din guide i plantskolan
Dan & Ann-Christin Rosenholm
Ica bokförlag 2011
144 sidor
ISBN: 9789153434535
goodreads-snitt: 3,00

3 kommentarer:

  1. Svar: Jag ska verkligen försöka ge fjärde boken en chans! Och jag håller med dig, jag tycker också synd om mig själv för att jag inte tycker lika mycket om böckerna som alla andra. Det känns verkligen som att jag missar något...

    SvaraRadera
  2. Vad kul det är att hitta böcker på rean som man tycker bättre om än väntat! :D Jag har faktiskt en liten fråga angående boktips i planteringsvärlden. Jag har precis gett mig in i o fylla min balkong med lite härliga tomat- och jordgubbsplantor men känner mig lite lost. Har du något bra boktips till amatörplanteraren när det gäller köksträdgård? Har försökt titta igenom trädgårdshyllan på jobbet men får aldrig tillräckligt med tid att titta nogrannt :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, klurigt. Jag ska fnula lite på detta! :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...