tisdag 28 oktober 2014

Hej på dig, tomten!

Det finns en tomte där ute som vill ge mig paket, då är det inte mer än rätt att jag delar med mig av en liten bokig önskelista såhär två månader innan jul. Här, kära tomten, här har du sju böcker jag inte skulle säga nej till. (Utan inbördes ordning.)

Någon som läst någon av dessa?

 


Deception’s Princess av Esther Friesner
Historisk YA. En snygg bok om en prinsessa i Irland för länge sedan. Jodå, klart jag vill ha denna!
goodreads

 

The Caged Graves av Dianne K. Salerni
Historisk YA igen, det är tydligen min grej just nu. Och ännu en snygg bok! (Vill ha det här snygga omslaget, men kan inte hitta det just nu…)
goodreads

 

Child of a Hidden Sea av A. M. Dellamonica
Tjej bland pirater – detta kan bli bra!
goodreads



Frenchman’s Creek
av Daphne de Maurier
Mmm, pirater är inte dumt. (Äldre bok så finns i lite olika utgåvor, men tycker denna är snyggast.)
goodreads



Love and Other Foreign Words av Erin McCahan
Bok om förvirrad nördig tjej, verkar gullig.
goodreads

 

A Geek’s Guide to Dating av Eric Smith
Omslaget – behöver jag säga mer?! Omslaget!!! I need this book, damnit.
goodreads

 

Dragonfly in Amber av Diana Gabaldon
Jag läser just nu Cross Stitch (originaltitel: Outlander) och gillar den. Kommer förmodligen försöka sluka denna den andra boken med snart :] Men det ska vara detta omslaget: bookdepository
goodreads

Jag vet att alla böckerna inte är YA, men det struntar jag faktiskt i – jag vill ju ha dem.

 

 

Hoppas du (och andra potentiella tomtar) hittade lite vägledning här.

5 kommentarer:

  1. Dragonfly in Amber läste jag nyligen. Kanske tom bättre än första delen i serien, och den fick full pott. Så rekommenderar verkligen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har precis läst ifatt tv-serien - gillar egentligen inte att läsa när jag vet vad som ska hända, men nu är ju resten av boken en gåta så ska bli spännande! De är skrämmande tjocka de här böckerna. Jöskes!

      Radera
  2. The geek's guide to dating, det omslaget! Jag måste ha den boken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med, spelar ingen roll om den är bra eller inte, den skulle få bästa platsen i bokhyllan!

      Radera
  3. Dragonfly in Amber läste jag nu i helgen och älskade. Jag började på Voyager igår, så jag kan sägas ha snöat in på serien ;) Hittills verkar den vara minst lika bra som de andra två.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...