tisdag 11 februari 2014

Bokrea 2014: adlibris

Dags att granska adlibris reautbud 2014, finns det något som lockar? Svensk pocket för 25 kr känns väl okej, men jag kan inte hitta några kategorier med engelska böcker. Är jag halvblind/förvirrad eller finns det inga alls i år?

 


Jag ska egentligen inte jobba här av Sara Beischer
Om att hamna i äldrevården och fastna där, en riktigt bra bok med stor igenkänningsfaktor för före detta hemtjänstpotater.
adlibris reapris: 25 kr
Min recension



Skräck och avsky i Las Vegas
av Hunter S. Thompson
Kultklassiker. Mycket märklig läsupplevelse, som filmen fast värre – jag fattade bitvis ingenting.
Adlibris reapris: 25 kr
Min recension



Mattrilogin av Joanne Harris
Vet inte om jag egentligen tror att de här böckerna är jättebra, men de är riktigt snygga (särskilt tillsammans!) och nu riktigt billiga.
Adlibris reapris: 49 kr



Avig
av Harald Rosenlöw Eeg
En bok jag fått för mig ska vara bra och därför drog med hem från bokmässan 2013. Men jag vet inte.
Adlibris reapris: 25 kr



Mannen som glömde sin fru av John O’Farrell
En sådan där bok som jag lagt på minnet och bestämt att jag ska köpa om den bli billig. Och det är den ju nästan nu.
Adlibris reapris: 29 kr




Liten parlör för älskande av David Levithan
Den här verkar fin men är nog för upphackad för mig.
Adlibris reapris: 39 kr



Dash och Lilys utmaningsbok av Rachel Cohn och David Levithan
Den här, däremot, den kan jag nog komma att beställa.
Adlibris reapris: 39 kr



75 snäckor, fiskar & koraller att sticka & virka av Jessica Polka
Under trädgårdskategorin på adlibris (öhm?) hittade jag denna. Har redan boken om småkryp och tycker den är småtrevlig. Kanske klickar jag hem den här att sällskapa i bokhyllan :]
Adlibris reapris: 49 kr



Allt jag inte vet om djur av Jenny Diski
Diski dyker upp på min radar med jämna mellanrum, hennes bok om djur fick dessutom fina recensioner 2013 och hamnade på min önskelista.
Adlibris reapris: 55 kr



Iron Fey-serien av Julie Kagawa
Sugen på feer? Den här trilogin ska vara bra och jag gillar Kagawas sätt att berätta men känner mig rätt faerie-mätt.
Adlibris reapris: 35 kr/st



Korparna av Tomas Bannerhed
Augustprisvinnare för några år sedan och en bok som står så fin i min olästhylla. Nu är den verkligen tokbillig!
Adlibris reapris: 25 kr



Nattens cirkus av Erin Morgenstern
Har du inte läst denna än?! Varför?! D: Köp och läs!!!
Adlibris reapris: 25 kr
Min recension
#7 på topplistan 2012


 

 

 


Vid alfabetets gräns, Doftande trädgårdar för de blinda och Ugglor gråter 65 kr/st
Årgh, vad snygga dessa är! Någon som vet vilken Janet Frame-bok man ska börja med? Vilken ovan är bäst?

 

Andra böcker att nämna
Het: 39 kr
Expeditionen: 189 kr
De odödligas regler: 59 kr
Konsten att vara kvinna: 59 kr
Hello Kitty måste DÖ: 45 kr

 

Och några böcker som bara är snygga :]

 

Vilka fynd har du hittat?

8 kommentarer:

  1. Eftersom Adlibris sida knappt går att navigera på så blir det 0 där för mig. Precis som du kan jag inte få fram något på engelska heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt användarovänligt upplägg. Var på vippen att ge upp mitt letande flera gånger >_<

      Radera
  2. Jag blev mest bara förvirrad av adlibris reasida och avskyr att de tagit bort möjligheten att sortera böckerna på olika sätt (varför?!) så jag skippade dem i år och nöjde mig med ica och bokus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mhm, blö. Tror inte jag kommer beställa något därifrån heller, känns som adlibris blir sämre och sämre :(

      Radera
  3. Jag håller med de två tidigare kommentatorerna, adlibris sida är verkligen svår att hitta på! Jag har hittat lite fint på bokus efter ditt tidigare inlägg så jag har beställt lite därifrån. Men sen ska jag nog njuta av bokrean irl :)
    /Cecilia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror inte jag kommer lägga beställningar från fler än bokus heller, blev alldeles matt av att gå igenom adlibris sidor - så knöligt att leta där!

      Radera
  4. Jag har inte handlat på bokrean på flera år, men nu blev jag lite frestad att i alla fall kolla upp vad som finns...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varning: det kan vara farligt även om det inte känns som någon superrea.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...