torsdag 7 november 2013

TBR: november 2013

Dagarna springer ifrån mig, vi är redan en hel vecka in i november. (Hur i hela fridens dar?!) Här kommer därför mina funderingar inför månadens läsning: tankar, omröstning och tbr-bonus, komplett med nyboksförälskad potat.

Nu blir det köpstopp, fast ett snällt sådant. Jag ska inte samla på mig fler tjocka böcker och låter mig själv komma undan med grafiska romaner. Så tips på grafiska romaner, bilderböcker och dylikt mottages tacksamt.

 

Jag fortsätter alltså att be er om hjälp. Rösta på den eller de böcker du tycker jag ska prioritera i olästhögen den här månaden.

Böckerna:
Just So Stories av Rudyard Kipling (1:33) goodreads
Ronja Rövardotter av Astrid Lindgren (2:59) goodreads
Lille prinsen av Antoine de Saint-Exupéry (3:31) goodreads
The Miraculous Journey of Edward Tulane av Kate DiCamillo (4:03) goodreads
Coram Boy av Jamila Gavin (4:31) goodreads

 

Röstningen avslutad.

 

Tack!

13 kommentarer:

  1. Jag läste Mamette i helgen och den var hur underbar som helst! Även Sommarregler läste jag för några dagar sedan och den var också väldigt mysig.Jag älskar Shaun Tan :) Det var inte min favorit av honom, men sedan kan han ju inte göra något som ens är i närheten av dåligt så den här var såklart också superbra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter lovande! :D Jag ska försöka låta bli dem någon vecka till, men rätt vad det är så kan jag inte lägga band på mig längre. De verkar så härliga.

      Radera
  2. ååhåååhhåhåhå vill me ha Sommarregler.. vill vill dumma dyra frakt vill ha den hit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, men Miriam, läs den på originalspråk istället då! ;)

      Radera
  3. Jag röstade på Kipling, kommer ihåg att jag läste de där som ung/liten och älskade dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har fått för mig att de ska vara lite småmysiga sådär, kanske något man kan göra egna illustrationer till :)

      Radera
  4. Hoppas du hinner med många! Jag är nyfiken på Page by Paige :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, hoppas jag med :)
      Ja, det ska du vara! Den är underbar så långt! ^^

      Radera
  5. Just do stories... Då tänker jag på Godnatt mister Tom då Tom läser just de berättelserna för Will :) ibland framträder nörderiet mer än andra gånger.

    Blir alltid så glad och inspirerad av dina videor :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den läste vi på högstadiet men hade inget minne alls av att det var Kipling han läste. Det kan iofs bero på att att detta var en halv evighet sedan (sent 90-tal) och att jag nog egentligen aldrig läste boken. Vill minnas att jag läste början och hamnade i tidsnöd och sedan bara läste dialogerna :P

      Tack, jättetrevligt att höra! ^^

      Radera
  6. The Miraculous Journey of Edward Tulane väckte galet mycket känslor, den borde du läsa :) Ser inte så bra ut i omröstningen men här får du en liten extra rekommendation ;)

    SvaraRadera
  7. The Miraculous Journey of Edward Tulane väckte galet mycket känslor, den borde du verkligen läsa (although jag vet om hur svårt det är med den oändliga bokhögen av olästa böcker) :) Den låg inte så värst bra till i omröstningen men här kommer en liten extra rekommendation från mig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, folk är tämligen överens om att det ska bli Astrid Lindgren i november :P Men rekommendationer är alltid guld värda! :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...