söndag 21 juli 2013

Elen gillar: v 29

Nu är det söndag igen! Här kommer lite länkkärlek, intryck och tankar från veckan som gått.

instav293instav294instav296

Potattoppar
1. Efter år i dvala vaknade min och Marias högläsning via telefon åter till liv. Senaste veckan har jag läst fler sidor högt för henne än jag läst tyst för mig själv.
2. Häromdagen sa pappa om mig “Hon har nog blivit lite smalare i ansiktet, visst har hon det!”
3. Äntligen fick jag upp min omslagsonsdag! För er som vill haka på kan jag redan nu avslöja nästa veckas tema; rött. Så börja samla på er röda omslag så ses vi på onsdag! :)
4. Ännu ett äntligen: äntligen satte jag mig på allvar med Nellys Shades of Earth-omslag. Det var förvånansvärt trevligt att sitta och kladda, även om det egentligen inte alls är photoshopparväder.
5. Astrid Lindgrens gamla inläsningar av hennes härliga böcker finns nu på Storytel. Nostalgi och mysfaktor i massor!
6. Anna (och dagarna går) har knatat runt på Gotland i veckan och fotat raukar och jag kunde inte låta bli att kladda lite på dem i photoshop; potathjärnan behöver kladda! :}

shades of earth 3

Grumligheter
1. Fågelinfluensaviruset sägs numera vara luftburet och smitta mellan människor. Det är inte bra. Det är inte bra! Förr eller senare åker mänskligheten på en pandemi, det är jag övertygad om, men för min del får den gärna vänta på sig.
2. CastleFlax lämnar idag Karlskrona och återvänder till Lund och sitt levebröd. Tre veckors spontant och planlöst lekande är slut, staun känns redan tom utan dig! Jag lyssnar på vår sommarlåt och planerar Skåneresor.

 

Livet på instagram (tuberosum)
instav291instav295instav292

 

Löpveckan har varit usel och inte en enda bokrecension har jag knopat ihop. Bättring krävs på samtliga fronter!

Hur har din vecka varit?

7 kommentarer:

  1. Kul att läsa om dina photoshoppade raukar! Jag vill se dem också :-) Nästa vecka ska jag absolut hänga på omslagsonsdag. Kul idé!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ang. raukarna; jag ska se vad jag kan göra ;)

      Radera
  2. Åh älskar det senaste omslaget du har gjort. VILL HA!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Jag fick för mig att jag skulle ha med någon människa (eftersom det är folk på de första böckerna) och tänkte att den här bilden kunde passa :)

      Radera
  3. Min vecka avslutades med att semester började så om jag bortser från de sega arbetsdagarna där i början var den toppen. Helgen med start i fredags har ägnats åt läsning och åter läsning.

    SvaraRadera
  4. Tycker jag känner igen personen på omslaget du gjorde ;) Det var definitivt en grumlighet att åka ifrån dig och härliga Blekinge. Sitter å lyssnar på vår låt nu...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...