tisdag 19 mars 2013

Top Ten Tuesday: Olästhögens dåliga samvete

Det här är faktiskt första gången jag hakar på Top Ten Tuesday från The Broke and the Bookish, för när de idag tar upp något som jag länge stört mig skelögd på så måste jag bara gnöla lite. Veckans fråga lyder: What books are on your list of shame...errrr I mean list of books you HAD to have and still sit unread!?

 

om1

 

The Immortal Life of Henrietta Lacks av Rebecca Skloot. Minns ni hur jag gnölade för att den här var för dyr när den kom och hur glad jag blev när jag hittade den häftad på engelska? Ett drygt halvår senare ligger den fortfarande i olästhögen och dammar.

American Gods av Neil Gaiman. Jag planerade att köpa den på svenska på Bokmässan, men glömde sedan göra det! Så fort jag kom hem beställde jag därför den häftade engelska varianten. Detta var alltså i september/oktober. Mjahaja.

Försvunnen värld av Maja Hagerman. Jag gillar ju den här, jag har ju börjat läsa den. Varför fortsätter jag inte?!

Hungerspelentrilogin av Suzanne Collins. Läste första, köpte serien, slutade läsa.

 

om2

 

Soulless av Gail Carriger. Jag ville ha, jag fick, jag bommade läste inte.

Korparna av Tomas Bannerhed. Ville så gärna ha och fick i julklapp 2011. Sen då?

Fantastic Beasts and Where To Find Them av J.K. Rowling. Trots att det är Rowling, trots att det Potter – den här lockar inte alls längre.

Ett piggsvins memoarer av Alain Mabanckou. Födelsedagspresent till mig själv 2012 som jag då längtat efter i flera år. Nu fyller jag snart år igen och den står fortfarande oläst.

 

om3

 

Bläckhjärta (hela serien) av Cornelia Funke. Impulsköp på förra årets bokrea som stirrar stint på mig varje gång jag tittar till olästhögen.

Splintered av A.G. Howard. Hur snygg är inte denna? Både utanpå och inuti (lila!). Så snygg att jag t o m köpte den i inbundet! Men av någon anledning har jag fortfarande inte läst den.

Konsten att vara kvinna av Caitlin Moran. Julklapp som fick mig att skutta lyckligt när jag fick den. Jag inbillar mig att jag ska vara i någon särskild sinnesstämning innan jag börjar läsa denna, vilken sinnesstämning det nu än är så har den tydligen inte infunnit sig än.

 

Som en eftertanke kan tilläggas att jag egentligen inte alls är särskilt sur på mig själv för att jag inte läst Bläckhjärta och Soulless. Varför? För att det är rent puckat att börja läsa nya serier hela tiden och aldrig avsluta de redan påbörjade! Jag måste se till att läsa ut lite serier snart.

Hur ser ert olästa samvete ut?

EDIT: Hahaha, jag kan inte räkna till tio. Jag skyller på febern jag inte längre har och orkar inte fixa till.

8 kommentarer:

  1. Lite samma sak med mig och Soulless...

    Vi får se vad som händer med Hungerspelstrilogin, då jag köpte hela under rean :-) Jag kommer nog stå här nästa år och inte ha läst dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Risken finns. Men andra filmen kommer ju i år, nörden i mig tänker absolut läsa boken innan dess, kanske du också borde? :)

      Radera
  2. Alltid är det några böcker man köper på sig som sedan får stå och samla damm hur länge som helst innan man läser dem.

    SvaraRadera
  3. Du behöver inte ha dåligt samvete för att inte ha läst Konsten att vara kvinna. Den va sopig totalt!!!
    Haha
    KRAM CISSI

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, du är nog den första jag hört som inte gillat den :0 Hoppas den passar mig bättre än dig, då :)

      Radera
  4. SV: Du fattade alldeles rätt. Jag gillade första Twilight-filmen bäst. Mest genomtänkt handling. De efterkommande har inte nått upp till förväntningarna på långa vägar.

    SvaraRadera
  5. Mitt olästa samvete ser deppigt ut men sätter stort hopp till påskledigheten :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, låter farligt. Tänk om du skulle råka vilja göra något annat än sitta och läsa hela dagarna? Inte för att det är vårigt strosarväder, men ändå ~~

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...