tisdag 15 januari 2013

OMSLAG: Penguin Essentials

Ibland trillar jag över en hoper böcker som är grymt fina. Ofta kommer dessa från goa Penguin som verkligen gör sitt bästa för att förgylla våra bokhyllor! Idag blir det Penguin Essentials, en brokig skara omslag som jag ändå tycker är charmiga.

The Penguin Essentials are some of the twentieth-century’s most important books. When they were first published they changed the way we thought about literature and about life. And they have remained vital reading ever since.

Från Penguins hemsida


om1om2om3om4

Trots att jag redan äger ett exemplar av Lady Chatterleys älskare känns det minsann som att jag borde skaffa mig den i brun pocket på engelska också. För säkerhets skull.

Kolla in Penguin Essentials hemsida där de har en mysig bokviftarvideo.

6 kommentarer:

  1. Åå men så fina! :D

    SV: Kan trösta dig med att inte är något klistermärke utan något de satt dit enbart på pressbilder verkar det som. Eller jag har ingen i alla fall :S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt å höra! Men jag skulle ändå aldrig våga beställa boken när den ser ut sådär. Det kunde förlaget fixat bättre. Inte för att jag funderar på att läsa dem på svenska, men ändå ;]

      Radera
  2. Dregel...dumma klassiker som är så snygga jämt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Även om jag gillar klassiker: Hur många ex av varje bok förväntas man införskaffa? :/

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...