onsdag 15 augusti 2012

Nytillskott #12

nytt2

Lite av varje den här veckan. Börjar med de nyanya som allihop redan är mer eller mindre utlästa.

Efter att ha fått en smäll av Ingen du känner (min recension hittar ni här) beställde jag hem ännu en av Christina Wahldéns böcker. Kort kjol läste jag ut i ett sträck. Weird Things Customers Say in Bookshops är även den utläst (kommer på svenska i höst), ska ta mig i kragen och skriva ihop något om dem i veckan.

Tales of Mystery and Madness är hur grann som helst! Jag blir smått nykär bara jag tänker på den! :D Detta är alltså några av Edgar Allan Poes noveller, underbart illustrerade av Gris Grimly (som jag älskat sedan han tillsammans med Neil Gaiman skapade The Dangerous Alphabet). Den här hoppas och tror jag att jag kommer riktigt njuta av!

Men! Det lösa bokomslaget (vad heter det?) är felvikt. Blev så less när jag såg det. Texten som ska vara på ryggen är helt fel, ryggen är tom, texten har hamnat på baksidan (se bilden) och insidan syns på framsidan. Bläh! Får försöka vika om det för jag orkar inte skicka fram och tillbaka ._.

 

nytt1

 

Allt är inte nyttnytt i bokhyllan som glimmar!

I lördags var det nyöppning efter semestern på en av stauns secondhandaffärer (den med hur mycket böcker som helst!). Sjusovare som jag är kom jag dit först 7 minuter efter de öppnade, då var parkering och intilliggande park redan överösta med bilar och där var folk överallt! Såg bekantas bilar inknölade i konstiga vinklar men struntade helt i att leta efter ägarna – jag var ju där för böcker, inte socialt umgänge!

Med bestämda steg banade jag mig väg till bokhyllorna och hittade massor! Följande hög blev min för 35 kronor och innehåller tre böcker som jag nu kan plocka bort från min adlibrisönskelista. Wooh!

 

When God Was a Rabbit har jag velat köpa länge, den är så fin! Nu är det min! Ett tag har jag även letat efter Mazettis Blandat blod utan framgång. Sigrids hemlighet är andra delen i serien. Nu ska jag bara få tag i första, nån som har den i pocket och vill bli av med? ;)

Orwells Animal Farm är så himskans bra! Och den innehåller ett av mina favoritcitat. Kanske fler. Har den bara som ljudbok på engelska, nu ska jag mumsa i mig den på svenska. Även Den besynnerliga händelsen med hunden om natten ska mumsas. Jag har varit på vippen att köpa den så många gånger i år, när jag såg den i affären blev jag halvgalen och slet den ur hyllan. Minminmin!

2 kommentarer:

  1. Vilket fint secondhandfynd! Grymma titlar där. Särskilt gillar jag Mark Haddon.

    SvaraRadera
  2. Poe och Gaiman. Jag dör. De där har jag pillat på när jag besökte Lunds stadsbibliotek, eller åtminstone Poes. Så fina. Måste ha båda i min ägo. Och goa fynd!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...