fredag 16 mars 2012

I hyllorna: G

Senaste veckorna har det varit svårt att hitta tid och ork för Bokpotaten, särskilt när internet vägrar fungera. Jag har istället ägnat mig åt ett härligt Game of Thrones-maraton och börjat läsa A Clash of Kings, vilket är ett fint heltidsjobb i vårsolen :)

Men nu fortsätter vi det alfabetiska rotandet i hyllorna med en jakt på bokstaven G. Det gäller alltså att hitta titlar som börjar med en viss bokstav. Häng på, vetja!

___  ___  _

Gg

böcker på G

Grottbjörnens folk av Jean M Auel. Visst är det jobbigt när man bestämmer sig för att inte börja på några nya bokserier förrän man läst ut de man påbörjat, trots att så många är intressanta? Jag vill verkligen läsa Auels böcker. Kanske gillar jag dem inte alls, men då vet jag ju iallafall det :) Arkeologinörden i mig önskar så innerligt att den här serien är underbar när jag väl får börja läsa den. Har ni läst?

The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society av Mary Ann Shaffer och Annie Barrows. En underbart fin brevroman som jag föll pladask för och vill ha mer av. En av mina favoriter! Recenserad här!

Gott att ge bort av Linneas Seidel. Riktigt fin bok full med idéer för presenter av olika slag och svårighetsgrad. Har själv provat på några grejer, fudge brownies till CastleFlax, t ex :) Provläs!

Griffin & Sabine av Nick Bantock. Mysig bok där vykort och riktiga brev berättar en annorlunda kärlekshistoria. Första delen i en trilogi. Recenserad här!

The Grimm Legacy av Polly Shulman. Amerikanskt sagoäventyr för barn/unga ungdomar. En härlig idé där allmänheten får möjlighet att låna magiska föremål som man lånar böcker på bibliotek. Recenserad här!

 

Kolla gärna in vad jag hittade på Aa, Bb, Cc, Dd,Ee eller Ff.

2 kommentarer:

  1. Jag läste "Grottbjörnens folk" för ganska många år sedan, och jag älskade den, rekommenderar den definitivt :) "Hästarnas dal" och "Mammutjägarna" är också bra, efter det börjar hennes böcker bli lite långtråkiga

    SvaraRadera
  2. ÄLSKADE Grottbjörnens folk. Läste dem som tonåring, så den serien har följt med under hela min uppväxt. Just nu väntar De målade grottornas land i bokhyllan.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...